Thursday, May 12, 2011

KAWAN, SAHABAT, MEMBER, FRIENDS, FRIENDSHIP


Teman, sahabat, member, frenz, and frenship.
semua tu adalah meaning yang sama.

tetapi apa itu erti sahabat, kawan, teman, member, frenz yang sebenarnya?
sebahagian besar orang akan menjawab:

"sahabat adalah orang yang menyayangi kita, orang yang boleh memahami kita, orang yang sentiasa hadir saat kita membutuh atau sedih, orang yang mahu mendengar keluh kesah kita, orang yang mahu bersahabat dengan kita apa adanya, yang mendekat saat seluruh dunia menjauh dan sebagainya..."

ada juga orang menyatakan sahabat ialah:

"sahabat ialah teman yang benar-benar dekat sampai tahu hal-hal kecil tentang kita. ada juga yang bgtau sahabat itu kalau kite pegi kemana-mana, selalu bersama je. tetapi ade juga org kata, sahabat itu adalah teman dalam suka dan duka, tetapi kadang-kadang pd suatu saat, mesti ada batasnya juga, kita harus membiarkan dia mengatasi masalahnya sendiri supaya teman tersebut tumbuh lebih matang.."

friends give us security in knowing our secrets will be protected and will not be broadcast from the rooftops.



the best frenz, we walk around talking to complete strangers, and laugh for absolutely for no reason at all. have stupid fights that are over in 10 minute. attempt to dance and sing like they do on the music videos. have a billion "you-had-to-be-there" time's. gangs up on the bitch that has a problem with one of us. make fun each other when we walk into stuff. act like we're all on crack and no matter what happens, we're always there for each other through good time and bad.

disini: xkira siapa2 kawan-kawan saya, saya sayangkan mereka semua. post satu gambar nie sahaja xbermakna saya lupekan kawan-kawan yang lain.

and to my frens dlm pic nie, sorry letak dis pic. sebab aku xde gamba yg terbaru. nie yg lama. (zaman dulukala) by the way, i love u guys!
(^_^)

No comments:

Post a Comment